Jeugddag 2017 groot succes

Woensdag, 7 juni 2017

Afgelopen zaterdag is de jeugddag 2017 gehouden....

Stekelbaarzen, Snoeken, Ruisvoorns en Gorcummers..........................
Als één grote familie zwommen ze door elkaar heen. Daarbij eromheen krioelend meer dan honderd kleine visjes, prachtig weer, een EHBO-doos die ongebruikt retour ging............dus een perfecte dag
Tijdens de laatste ronde van de workshops “even”langs de workshopleiders gegaan met de vraag of ze na afloop al het materiaal konden meenemen richting het clubhuis. Het “natuurlijk” en “vanzelfsprekend” klinkt je dan als muziek in de oren.
Eén workshopleider zei zelfs: “als wij straks weg zijn, kun je niet zien dat we geweest zijn.”
Als kind zes keer de concentratie opbrengen om eerst even te luisteren en dan iets te gaan doen zonder te morren en/of vervelend te worden is bewonderenswaardig. Dhr Tielking (hengelsportfederatie middennederland) sprak trouwens zijn bewondering uit over het enorme aantal vrijwilligers dat opgetrommeld was.
Zomaar een moeder (Esther) laat zich simpelweg naar het vliegvissen sturen en blijft daar de hele dag “hangen”.
Daar ligt de kracht van zo’n dag en dat begint ‘s ochtends vroeg al met de verkeersregelaars, die de stroom auto’s moesten verwerken. Zeer kindvriendelijke en beknopte officiële toespraken van voorzitter HSV Midden Nederland en van wethouder Elisabeth van Leeuwen.
De catering draaide op volle toeren, de groepsleiders verzamelden de kinderen.
Voordat we er erg in hadden waren we aan de lunch toe. Twee verdeelposten, geen of nauwelijks files en binnen een half uur stond workshop vier op punt van beginnen. Om kwart voor vier kon kanjerkoning Jordy worden gekroond, vanwege zijn brasem van 53 cm. Daarna was er voor iederkind een prijsje af te halen. Hengelsport Van Pelt - Oudendijk – had nog een verrassing voor de jeugd en verlootte een vijftiental mooie extra prijzen.
Tot slot ( iets wat dertig jaar geleden “normaal” was) was opvallend dat een groot aantal kinderen bij het in ontvangst nemen van het “vertrekzakje” chips, de mensen bij de uitgang de hand schudde en bedankte voor de mooie dag!

DAAR DOEN WE HET VOOR!