Nachtvissen

Bij uw vergunningen die u bij uw vispas heeft ontvangen heeft u ook een verenigingsvergunning aangetroffen. Wat kunt u met deze vergunning vraagt u zich misschien wel eens af. Deze vergunning vermeldt niet alleen het water wat wij inbrengen bij Sportvisserij Nederland,  maar ook de wateren die wij niet inbrengen. Denk hierbij aan het Polderwater, de Gemeentehaven en de diverse Balkengaten binnen de Gemeente Leerdam.

Deze vergunning is ook van belang bij het nachtvissen. Wij hebben ons nachtvisrecht niet ingebracht in de Landelijke Vergunning. Dus als u wilt gaan nachtvissen moet u deze vergunning kunnen tonen aan de persoon die u controleert of u wel mag nachtvissen. En laat u dan vooral niet afschepen met het argument dat u een Nachtvispas moet kunnen tonen. De LHV De Snoek heeft op de Linge het nachtvisrecht en iedereen die lid is van onze vereniging mag nachtvissen. Daar heeft u geen Nachtvispas voor nodig. De uitzonderingen staan aangegeven op deze lijst.

In de Broekse Uitlaat, de Gemeentewateren en de Polderwateren mag u niet nachtvissen.

Voor vragen kunt u zich altijd wenden tot Kees Kool.  Zijn emailadres luidt:  kool011@kpnmail.nl