Roeiwedstrijd Leerdamse Roeivereniging Leerdam op 12 november

Maandag, 31 oktober 2022

Gedeeltelijk vaarverbod Linge tussen kilometerpaal 86 en 92 in verband met roeiwedstrijd Roeivereniging Leerdam Op 12 november 2022 is er een gedeeltelijk (bloktijden!) vaarverbod op de Linge tussen de Lingebrug te Leerdam en Kedichem. Klik verder voor meer informatie !

Geachte mevrouw/mijnheer,

Op zaterdag 12 november 2022 vinden weer de jaarlijkse roeiwedstrijden plaats op de Linge, tussen Kedichem (km 92) en Leerdam (km 86). Dit jaar voor de 40ste keer.
Circa 200 boten zullen vanuit Leerdam in drie blokken oproeien naar de start in Kedichem en vervolgens op volle snelheid terug varen. Bijna alle deelnemers komen van buiten Leerdam en zijn niet of nauwelijks bekend op de Linge. Bovendien wordt er op de terugweg op het scherpst van de snede gevaren. Een spektakel om te aanschouwen, maar niet als je net rustig zit te vissen. We willen u daarom bij voorbaat al vragen om uw begrip en uw leden graag verzoeken om een plek te zoeken waar we elkaar niet in de weg zitten.
Om de wedstrijd verder zonder problemen te laten verlopen is er een algemeen vaarverbod afgekondigd door het Waterschap Rivierenland op de volgende bloktijden:
08:45 – 11:15 uur
11:45 – 13:45 uur
14:30 – 16:30 uur

Buiten deze bloktijden kan er wel vrij gevaren en dus ook gevist worden, mits schepen zich niet in het parcours bevinden tijdens de bloktijden.
Waterschap Rivierenland zal met twee boten aanwezig zijn om dit vaarverbod te handhaven.

Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen via onderstaand e-mailadres/telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,

Angela de Ruiter