Kees Kleijn wint Piet Blom bokaal

Maandag, 3 september 2018

Kees Kleijn wint Piet Blom-bokaal

Afgelopen zaterdagmorgen heeft de Leerdamse Hengelaarsvereniging De Snoek een viswedstrijd om de Piet Blom-bokaal gevist. Dit is een traditionele wedstrijd die sinds 2001 wordt gevist. Er werd gevist in de Linge, in de Filiusbocht, tussen Heukelum en Spijk.
De omstandigheden waren prima. Er stond een zwakke noorden wind, was licht bewolkt bij een prima temperatuur.
De Linge stroomde traag en daardoor waren de vissen actief. Er werden veel kleine vissen gevangen. Veel voorns, bliekjes, grondels, baarzen, roofbleitjes, windes en slechts enkele brasems. De 12 deelnemers vingen ruim 30 kg vis.
Grootste vis is gevangen door Ton van Kooten, namelijk een brasem van 50 cm lang.
Winnaar is Kees Kleijn geworden. Totaal ving hij 4.900 gram.
Tweede is Ton van Kooten geworden met 4.450 gram en derde Colin Kooystra met 4.000 gram.
De uitslag verder: 4 Joop Woelke met 3.450 gram, 5 Kees Kool met 3.400 gram, 6 Alfred Bogerd met 2.950 gram, 7 René v/d Linden met 2.100 gram, 8 Leon Keurntjes met 2.000 gram, 9 Henri Zwijnenburg met 1.400 gram, 10 Alfred van Krieken met 1.150 gram, 11 Piet de Kruijff met 600 gram en 12 Kees Sprado met 200 gram.

De prijsuitreiking vond plaats aan de waterkant. Dit keer op een speciale manier. De familie van Piet Blom (overleden in 1997) was hierbij aanwezig. Oudste kleinzoon Roy de Leeuw heeft de beker aan winnaar Kees Kleijn uitgereikt.

Kees Kleijn, Roy de Leeuw met zoon                                     Roy de Leeuw met Kees Kleijn
  en echtgenote van Piet Blom

De aanwezige familie van Piet Blom                                    De winnaars met kleinzoon Piet Blom