Gratis jeugdcursus

Donderdag, 5 juli 2018

Neem deel aan de gratis jeugdcursus "Vissen met de vaste hengel"

Leerdamse Hengelaars Vereniging  De Snoek

Gratis cursus “Vissen met de vaste hengel”

Zet je gratis jeugdvergunning om in een lidmaatschap van De Snoek.
Dat levert veel voordelen op. Zo wordt er speciaal voor jullie een cursus “vissen met de vaste hengel” gehouden, waarbij je een gratis hengel en tuigje krijgt.
Het lidmaatschap van de LHV De Snoek  kost slechts  € 10,- . Wanneer je nu lid wordt kun je gratis deelnemen aan de cursus.

De cursus houdt in:
Hoe moet je omgaan met vissen.                                                .
Zelf een vistuigje maken.
Waar moet je op letten wanneer je een tuigje gaat kopen.
Lokvoer klaar maken
Waar zijn er goede visstekken in en rond Leerdam.

Hoe je een haak aan de lijn kunt knopen
Hoe zet je een onderlijntje aan je tuigje
Hoe moet je peilen (hoe diep moet je vissen)
Hoe je verschillende aassoorten kunt gebruiken.
Hoe zit het met vergunningen en de visapp

Bovendien krijg je alle spullen om een tuigje te maken.
Daarnaast krijg je nog een vistuigje, een peilloodje en een setje onderlijntjes.
Van Sportvisserij Nederland ontvang je een echte stekkie telescoophengel van 4 meter.

Als je lid van De Snoek wordt ontvang je een jeugdvergunning waarmee je in heel veel water in en om Leerdam mag vissen met één hengel, met brood, aardappel, granen, zaden, wormen en maden als aassoorten.
Snoeken is met deze jeugdvergunning niet toegestaan. Wil je ook gaan snoeken, dan moet ook de Jeugdvispas aanvragen. Dan mag je ook met 2 hengels vissen. De Jeugdvispas kost € 7,- extra.

Bovendien ontvang je als jeugdlid van De Snoek:
-Elke maand het Visblad boordevol interessante en nuttige informatie
-Elke drie maanden het speciale jeugdvisblad “Stekkie”
-Drie maal per jaar ons clubblad

Verder op de website zie je welke activiteiten er op het programma staan en wie dat allemaal regelen.
( lhvdesnoek.nl/activiteiten/jeugd/jeugdactiviteiten )
Wil je nog meer weten, vraag dan om meer informatie; via de website of telefonisch.

De cursus wordt gehouden op de zaterdagen 14 juli en 25 augustus van 14.00 tot 17.00 uur.
De locatie: In de botenhaven van De Snoek. Dit is aan de Zuidwal (naast de rondvaartboten).
Jullie ouders zijn ook van harte welkom om bij de cursus aanwezig te zijn.