Colin Kooyman wint Ed Belder Trofee

Woensdag, 8 augustus 2018

Afgelopen zaterdagmorgen heeft de Leerdamse Hengellaarsvereniging De Snoek een viswedstrijd om de Ed Belder trofee gevist. Dit is de eerste keer dat er om deze trofee gevist is. De trofee is vernoemd naar de erevoorzitter van De Snoek.
Ed is zelf niet meer in staat om de trofee uit te reiken.  Zijn echtgenote Elly Belder wilde graag in zijn plaats de uitreiking voor de eerste keer doen. Het is de bedoeling om deze wedstrijd elk jaar te houden.

Er werd gevist in de Linge, langs de steile dijk, tussen Leerdam en Kedichem.
Het weer was goed. Er stond een zwakke tot matige noorden wind, het was zonnig en de temperatuur liep op naar een graad of dertig. Aan het einde van de wedstrijd was het snikheet. Er stond een leuk stroompje in de Linge. Dus zou je zeggen dat het goed moest gaan.
En het ging ook goed. Er werd veel vis gevangen. Alle 19 deelnemers vingen vis. De vangst bestond uit enkele brasems en verder veel kleine vissen: voorns, baarzen, blieken en grondels. Totaal is er ruim 33 kg vis gevangen.
Grootste vis werd gevangen door Silvia van den Oever, namelijk een brasems van 53 cm lang.

Winnaar is Colin Kooyman geworden. Totaal ving hij 5.000 gram.
Tweede is Cor den Hartog geworden met 4.800 gram en derde Kees Kool met 3.650 gram.

De winnaar Colin Kooyman met Elly Belder

De deelnemers aan deze eerste wedstrijd om de Ed Belder Trofee

Sylvia van den Oever met de brasem