Graskarpers uitgezet.

Vrijdag, 18 januari 2019

Vrijdag 11 januari zijn de graskarpers uitgezet in Leerdam-Noord.

In het vorige clubblad heeft u kunnen lezen dat de proef met graskarpers is Leerdam-Noord wordt uitgebreid.
In december en begin januari zijn de benodigde hekken geplaatst en vrijdag 11 januari zijn de graskarpers uitgezet.
Deze vissen zijn op drie locaties uitgezet, namelijk bij de Eksterlaan, Frans Blomlaan en de van Leijenburgstraat.
De vissen kunnen nu door vrijwel geheel noord zwemmen. Hopelijk zullen de vissen er voor zorgen dat het water niet meer geheel dicht groeit.
Het zijn grote vissen die tussen de anderhalve en tweeënhalve kilo zwaar zijn. Groot genoeg om niet door aalscholvers opgegeten te worden. Een aantal vrijwilligers hebben meegeholpen om de vissen uit te zetten.

Natuurlijk mag je gaan proberen om deze vissen met de hengel te vangen. Het zijn hele sterke vissen en vragen de nodige kunde en ervaring om ze in je schepnet te krijgen. Wanneer je zo'n vis aan de haak krijgt en je weet hem te vangen ben je verplicht om deze in hetzelfde water terug te zetten.