Eddy Belder, erevoorzitter, overleden

Woensdag, 1 april 2020

In het afgelopen weekeinde ontvingen wij het bericht dat Eddy Belder is overleden.

Eddy startte zijn activiteiten als lid van de jeugdcommissie. Na enige jaren trad hij toe tot het bestuur en werd later secretaris en tenslotte voorzitter. Hij heeft een enorme betekenis voor de vereniging gehad.
Jarenlang heeft hij tevens de ledenadministratie gevoerd. In het jaar 2000 heeft hij aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van een nieuw ledenadministratiesysteem in verband met de overgang naar de euro. In 2014 heeft hij in samenwerking met de penningmeester de overgang kunnen realiseren van deze administratie naar het ledenadministratiesysteem van Sportvisserij Nederland.
Ook heeft hij nog mee kunnen werken aan de eerste opzet en inrichting van het huidige archief. Helaas kreeg hij toen al te maken met de eerste verschijnselen van zijn ziekte. Dit had tot gevolg dat hij in 2016 al zijn activiteiten moest staken.

Helaas hebben wij nu definitief afscheid moeten nemen. Wij zijn Eddy enorm veel dank verschuldigd.