Jaap Kolijn overleden

Maandag, 21 september 2020

Ons bereikte het trieste bericht dat ons bestuurslid Jaap Kolijn is overleden.

In ons clubblad van september hadden wij u al geïnformeerd over de gezondheidstoestand van ons bestuurslid Jaap Kolijn.
Hij was ongeneeslijk ziek en nu ontvingen wij het bericht van zijn overlijden.
Jaap heeft jaren deel uitgemaakt van het bestuur.
Midden jaren negentig stond hij aan de wieg van de bestuurlijke vernieuwing die toen is doorgevoerd.
In 2000 is hij afgetreden maar bleef op de achtergrond toch nauw betrokken bij het wel en wee van onze vereniging.
Na het overlijden van Chris van Lint kreeg het bestuur de beschikking over het hele archief van Chris en werd het noodzakelijk om toch eens na te denken over het inrichten van een archief.
Samen met Eddy Belder en Jan Bruins werd de archiefcommissie gevormd en heeft Jaap, vanuit zijn kennis op dat gebied, een opzet gemaakt van ons huidige archief. In die periode trad hij ook weer toe tot het bestuur mede ter ondersteuning van secretaris/penningmeester Jan Bruins.
Nadat Ton van Kooten stopte met zijn werkzaamheden voor het clubblad is dit toen eveneens door Jaap in samenwerking met Jan Bruins opgepakt.
Vanuit zijn brede vakkennis heeft Jaap veel bijgedragen aan diverse projecten (b.v. de contractverlengingen van steigers en Eiland) vooral op juridisch gebied.

Enige jaren geleden werd bij hem een ongeneeslijke ziekte geconstateerd waaraan hij nu is overleden. Hij mocht slechts 74 jaar oud worden.

Jaap, bedankt voor alles wat je hebt kunnen en willen doen voor onze vereniging!